Matar.ro

vineri, 5 iulie 2013

zoom on f64.ro cu 5000 EURO

Ma bag si eu la leapsa de pe blogatu.ro tema de azi atragandu-ma in mod deosebit. Cum as cheltui 5000 de euro pe cel mai tare magazin foto video din Romania, F64.ro
Anul trecut m-a lovit rau de tot, dupa cativa pumni mai discreti, pasiunea pentru fotografie. Bun asa, veti spune, insa toti stiu ca nu vei avea cum sa pozezi nimic daca nu ai obiectul muncii. In criza de timp, mai ales pentru ca am vorbit despre ideea asta a mea cu partenera mea la toate, am decis amandoi sa dam pe fast forward cautarile de aparate si am inceput sa scanam internetul cat de bine am putut.
Dupa vreo doua zile, am fost putin deziluzionat de lipsa de informatie de care sufeream si am dat cu banul intre vreo 3 aparate. A cazut pe muchie asa ca l-am ales pe al doilea. Am luat cardul de credit, am strans putin din fese si am dat click-ul in urma caruia am devenit posesorul primului meu aparat foto.
La un an dupa acea experienta cred ca am mai multa rabdare si as vrea ca urmatorul sa fie ales dupa o cautare serioasa, cu atentie la detalii si mai ales, l-as lua de la F64. De ce de la ei? Pai simplu, as merge undeva unde as putea primi niste informatii pertinente, unde cei care imi vand ceva nu sunt aceiasi care se pricep si la masini de spalat sau expresoare.
Astea fiind spuse, sa deschidem usa magazinului si sa dam un ochi.
Pasul 1. Primii bani s-ar duce pe aparat. Cu siguranta ar fi un DSLR. As fi absurd sa il iau pe cel mai ieftin asa ca probabil grosul banilor s-ar investi aici. Cum sunt fan CANON probabil ca nu as opta pentru Nikon desi stiu ca cei mai multi prieteni ai mei spun ca e mai bun. Parerea mea e ca daca stai sa compari doi giganti vei gasi mereu plusuri si minusuri dar niciodata nu vei vedea o diferentiere clara.
As lua un kit facut de cei de la F64. Raportul calitate pret e bun si ma ajuta ca se gandesc ei la alte eventuale nevoi. Canon EOS 6D body + EF40mm +SD 16Gb Delkin 163X +monopied Giottos MV8280+ rucsac Canon 300EG - link AICI. Am economisit si ceva bani, undeva in jur de 20%.
Cred ca asta imi place cel mai mult la ei, faptul ca au reduceri la greu.
Pasul 2. Obiectiv. Obligatoriu 2 bucati. Acum ma bucur ca am ales Canon pt ca la obiectivele lor mai primesc si 10% sub forma de cupon sa mai imi iau ceva.
Primul ar fi Canon EF 70-200mm f/4L IS USM, si al doilea, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Cu astea doua as fi acoperit indiferent de situatie. Au stabilizare de imagine, aparatul ducan lipsa.
Sa facem un calcul: obiective 10297 lei + pachet camera 8479 lei = 18776 lei. Mai am ceva rest de cheltuiala.
Pasul 3. Diverse. As lua un trepied, pentru a putea face poze fara sa ma tem ca imi tremura mana, mai ales daca sunt nervos sau daca e frig afara (279 lei). Card am din pachet. Era sa uit ca imi trebuie si un blitz (1059 lei, tot la pachet cu acumulatori).
Pasul 4. La final , as cumpara primul lucru care mi-l doresc in momentul de fata. Un curs de fotografie. Cred ca este cel mai important. Degeaba as avea 5000 de euro investiti in aparatura daca nu as sti ce sa fac. Imi place sa invat si cred ca mi-ar fi de folos mai mult decat orice altceva. 700 lei e un pret mic pentru ceea ce poti invata sa faci.
Cam asta as face eu daca mi-ar da cineva 5000 de euro pentru pasiunea mea. Pana acum totalul ar fi de 19785 lei. Daca veti aduna toate sumele nu v


eti fi de acord cu mine dar daca scadem 10% de la obiective iese treaba.
Ar ramane cam 2400 lei. Probabil ca acestia din urma i-as baga in filtre sau ce mi-ar mai zice baietii de la F64. Probabil ca ei mi-ar mai da idei dar asta este, avem un buget.
V-am pupat si fotografiati tot ce prindeti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu