Matar.ro

marți, 16 octombrie 2012

Kanal D si Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii ... Iubirii pentru Turcia

      Poate ca e ciudat sa deschid seria postarilor pe acest blog cu un articol despre un loc in care nu am fost inca. Cred insa ca, cel mai bun mod de a iti expune viziunea asupra calatoriilor este de a privi spre noi orizonturi.
      Ca roman, Turcia exercita asupra mea un interes fantastic. Poate doar pentru simplul motiv ca jumatate din ce am invatat la istorie era legat inevitabil de aceasta tara.

      Stau si ma intreb ce tara poate avea o asemenea mostenire, probabil le numeri pe degetele unei maini. Grecii au cultura greaca, Italienii pe cea romana, Turcia in schimb are de toate pentru toti, Istanbulul fiind cireasa de pe tort. Ideea e ca aceasta tara va fi cu siguranta urmatoarea mea destinatie din motive foarte simple. Personal, imi place sa vad si sa gust acele trairi provocate de uimirea si contemplarea unor factori cum ar fi istoria unui loc, oamenii si cultura, natura si peisajele si nu in ultimul rand, traditiile culinare ale locurilor. Acestea sunt punctele pe care le abordez iar Turcia, debordeaza din toate privintele.
        Ce sa vizitam aici? Cateva locuri vechi, inconjurate de mister si istorie, leagane ale civilizatiei. Efes probalil este primul pe lista mea. Secole de istorie, greaca, romana, bizantina si otomana. Adaugam una din cele 7 minuni ale lumii antice si am obtinut reteta perfecta.
       

 As mai vizita orasul parasit Ani, candva rivalul Constantinopolului, sau Aspendos, sau Troia unde cu totii am rememora povestea lui Ahile, Paris si Hector precum si legendarul cal troian. Ar mai fi peisajele mirifice, cum ar fi plaja de la Ölüdeniz, cu nisipul fin si apa de un albastru ireal, sau razele apusului de soare pe dealurile albe din Pamukkale. Nu in ultimul rand, as vrea sa vad macar o data Cappadocia, cu geografia fantastica de acolo, pe care sunt convins ca nici o fotografie nu-i poate reda splendoarea.

         Fara doar si poate insa, perla coroanei este Istanbulul. Parerea mea e ca este un oras unic in lume. Dinamic, nou si vechi in acelasi timp, de o frumusete rara si inconjurat de mister, reflecta imaginea tarii a carei inima este.


         M-as vedea in mijlocul vietii tumultuase a acestui oras, cu un picior in Europa, cu altul in Asia, simtindu-ma mic in fata arhitecturii deosebite, simtindu-ma viu in marele bazar, citind "Crima in Orient Express" la o cafea in Taksim sau plimbandu-ma pe apele Bosforului. 






     Ar trebui zile intregi sa vezi tot ce are de oferit acest oras: Moscheea Albastra, Hagia Sofia, fotbal nebun, viata animata, Turnul Galata, Palatul Topkapi, sandwich-uri cu peste vandute din barca, vanzatori la toate colturile, Castelul Rumeli, biserica Chora, kumpir si raki, Insula Kiz Kulesi , Moscheea Eyup, moscheea Suleymaniye, Istanbul sufletul Turciei.


           Sper sa il vad cat mai curand. Poate voi primi sansa asta mai repede de la Kanal D. Ei mi-au reaprins imaginatia cu serialul Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii, poate imi vor da sansa sa vad si Istanbulul. Un calator francez spunea demult : " In vreme ce alte orase sunt muritoare, acesta va dainui cat timp vor fi oameni pe acest pamant". Nu a gresit cu nimic.



 “Kanal D îti poate aduce și ție un city break la Istanbul dacă scrii pe blog o poveste despre Turcia (detalii aici). Până atunci, dacă vrei să simți și tu atmosfera specifică Turciei, Kanal D te invită să urmărești serialul Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii, în fiecare luni și marti, de la ora 20:00″.

Un comentariu: