Matar.ro

joi, 18 octombrie 2012

Casa de vis



Casa de vis! Probabil asta e cel tare vis al romanilor dupa clasicul “sa castig marele premiu la loto”, care sa aduca la randul lui, bineinteles, casa de vis.
Si eu am in minte un vis asemanator. O casa. Poate din cauza ca nu am avut bunici la tara, poate pentru ca am stat numai la bloc, sau pentru ca, si parintii mei viseaza la acelasi lucru.
Sa va spun cum ar trebui sa arate casa mea:
Nu ar fi o casa mare, pentru ca nu sufar de sindromul oamenilor care au nevoie de o casa pentru a impresiona. Ar avea trei dormitoare , un living, o bucatarie si trei bai. Toate astea ar fi dispuse la parter si la etaj, din dorinta exclusiva de a dezvolta spatiul habitabil pe inaltine pentru a avea mai multa curte.
Casa ar fi construita din lemn pentru a fi eco friendly si ar avea tigla rosie si exteriorul frumos acoperit de tencuiala decorativa. Sa nu uit de clasicul American, white picket fence.
As vrea ca pana sa ajung la casa, sa am o mica alee, pavata cu piatra naturala, care sa taie drumul de la poarta pana la intrare.  La parterul casei ar fi bucataria, living room-ul si o baie. E de ajuns.

Bucataria e foarte importanta pentru mine. Ar avea sigur o fereastra generoasa, lumina avand darul de obicei, de a face mancarea sa para mai gustoasa. Doi pereti ar avea corpuri de mobila cu tot ce trebuie incastrate in ele, adica sertare, masina de spalat rufe, frigider si congelator, cuptor cu microunde si cuptorul de gatit. Pe jos ar fi o pardoseala din marmura inchisa la culoare, iar in mijlocul bucatariei s-ar afla o insula cu un blat din marmura de culoarea pardoselii. Mobilierul ar avea o culoare deschisa pentru a crea contrast.

Livingul ar fi mai simplu. Doua canapele , una orientata spre televizor, cealalta orientata spre semineu. Da, mi-am dorit mereu semineu. Nu stiu daca este vina filmelor americane sau doar placerea de a privi focul, dar ideea de semineu imi incalzeste deja sufletul. Pe jos as vrea sa am o pardoseala din lemn masiv, de o culoare calda maron roscat. Peretii ar fi acoperiti cu tapet si nu i-as incarca cu mai mult de un tablou, iar pe semineu as vrea sa-mi vad sotia si copiii ce-mi zambesc din rama.
In bai, probabil as placa peretii cu faianta, exceptand un perete care ar fi cu siguranta decorat cu mozaic. Tot mozaic, dar genul cu pietricele, as folosi si pentru pardoselile bailor. 
Baile de la etaj ar avea lavoare din travertin si doi pereti cu mozaic. E mai placut sa te trezesti si sa te culci cand ai o baie mai frumoasa.

Pentru mine, as dori sa am un spatiu al meu, sa scriu, sa citesc, sa meditez, de aia ma gandeam cum ar arata mansarda. Probabil ar avea un buddha mare postat pe o masuta, avand in dreapta o fantana zen si in stanga trusa de aromaterapie. Pentru a te aseza vor fi doar perne.

Cam asa ar arata casa mea de vis. Poate unii vor zice ca e prea simpla, altii ca am prea multe lucruri de care nu as avea nevoie. Ideea e ca cel mai greu e sa transformi o casa in ACASA.



2 comentarii:

  1. bai sadicule...sotia si copiii sa iti zambeasca din rama semineului...pizza,barbeque...noua senzatie de placere

    RăspundețiȘtergere
  2. si e mai frumos sa te si caci cand ai o baie mai frumoasa

    RăspundețiȘtergere